torsdag 26 juli 2012

Tankar

Slogs av en tanke idag. Hur mycket folk verkligen stressar och planerar. Kan ingen leva i nuet? Folk berättar om vad de skall göra och när det skall göras och hur mycket man redan borde gjort. Men varför inte ibland stanna upp och reflektera över sitt liv. Vill man verkligen slänga bort nuet för att planera något som du senare också inte kommer kunna vara vid för då planerar du något annat. 

    Det är hemskt att se när ens vänner dras ner i en sådan "stress/planerad" livsstil. Vänner som man förrut kunde sitta med i timmar och skratta, berätta djupa saker och verkligen bara vara sig själv, är plötsligt inte längre sig själv. De hör inte riktigt va du egentligen försöker säga, de glömmer de du berättat. De är så inne i sin egen framtid att det är hemskt.

Ibland behöver man tid att stanna upp och reflektera över hur ens liv går på. Vill man verkligen leva som man gör eller vill man genomföra förändringar. Det är aldrig försent att börja genomför dem.

 Nu under sommaren har jag verkligen tagit de lugnt och slappnat av och funderat över vissa val i livet. Värför hänger man med en del personer man inte alls tål? varför försöker man alltid passa in? Varför inte köra på sitt eget till 100 %?

Har bestämt mig för att leva i nuet, i augusti månad skall jag göra saker jag verkligen vill, jag skall sluta lyssna på skit prata och bilda mig en egen uppfattning, klä mig som jag vill, inte bry mig om negativ kritik. Utan bara vara mig själv!




3 kommentarer:

  1. Du har så rätt, super bra skrivet Marre!

    SvaraRadera
  2. hehe ska jag känna mig lite träffad nu? Höhö...:) Puss bra skrivet!<3

    SvaraRadera
  3. Miri, de va nog int riktad till nån speciell! Känner rätt många som lever ett allt för stressat liv :)

    SvaraRadera