söndag 15 april 2012

Lite tankar!

Ett ämne som dykt upp i mina tankar de senaste dygnen är förstörelse, sabotage.  Har under de senaste dagarna fått höra om ungdomar som stjäl, förstör sina vänners hem, stjäl cyklar, bryter sig in m.m Har verkligen dagens ungdomar inget vettigare att göra? (Nu känner jag mig verkligen som värsta pensionären när jag skriver det här..)
De flesta fall jag nyligen hört om rör det sig om ungdomar som brutit sig in  och stjält tobak, ungdomar som på fester trycker in tuggummi i spiskanten, knivkastas och vem som lyckas slå sönder en dörr först. WTF??? Vad är det för sysselsättning, jag kan förstå om man i fyllan och villan faller och förstör något men inte något sånt här. Speciellt några av fallen jag hört om är fall där några pojkar hälsat på en av pojkarnas flickvän och kom på att knivkastning på köksbordet är en bra idé, samtidigt kan man ju råka riva sönder lite av tapeten. 
De e ju bara för sjukt, de är varken tufft eller moget. I mina ögon är det mera omoget och fruktansvärt barnsligt. Vågar man inte stå emot grupptrycket? Försöker man skaffa sig status?Är man verkligen så desperat efter tobak?  Vad det än är de som saboterar söker så finns det verkligen andra sätt att få det och uppnå det på.

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet Marre! Och jag håller med dig 100%! Vi kanske låter som pensionärer nu men dagens unga tonåringar är sjukt otrevliga och tror dom får göra VAD SOM HELST! Vad har hänt med dom ungar som faktiskt ser upp till sina föräldrar?

    SvaraRadera
  2. Ja-a säg de du, de blir bara färre och färre....

    SvaraRadera