torsdag 20 oktober 2011

Choice!

Att välja, göra ett val är något av de svåraste jag vet. För hur man än väljer så förlorar man något/någon, visserligen vinner du också något/någon men jag slås ofta av tanken är det här verkligen värt det?  Vill jag verkligen förlora det där andra för det här?? 
Jag hatar dessa val då man står inför ett val där båda förslagen är superbra och det är omöjligt att välja....Oftast vägrar jag då att välja och låter tiden utvisa, ibland funkar det och ibland inte.


När det kommer till att göra samma dåliga val två gånger är jag verkligen bäst. Jag väljer alltid fel val och jag gör det alltid två gånger. Att jag aldrig lär mig...

Men när jag sen för engångsskull bestämt mig och gjort ett val så sattsar jag till 100 % på det. Bestämmer jag mig för att vara glad så är jag garanterat glad! Bestämmer jag mig för att de kommer funka så funkar det. Jag måste bara övertyga mig själv det är mitt största problem....
Dessa val kan då röra sig om allt från utbildnings möjligheter, till inköp, till vänskap, kärlek, m.m
Har ni svårt att välja?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar