torsdag 29 december 2011

2011 i korthet!

2011!!
Alltid när ett år gått så brukar jag tänka tillbaka på allt man sett, hört, besökt, gjort! Så nu kommer 2011 i korthet! 
Skratta eller gråta de väljer ni själva!;P

Januari:
Bloggade ännu på cosmopolitan.se då. I januari satsade jag hårt på skolan, festade i tenala, hade dagssemenarium och umgicks med goda vänner.
Emma och Hanna före lokalfesten i Tenala!
Februari:
Var nykter hela februari utom en dag, som spenderades med 4 härliga tjejer. I februari jobbade jag en vecka, såg på gamlas dans och upplevde första penkkisen!

Mars:
I mars bodde fina syster hos mig en vecka då hon var på prao i ekenäs.
I mars dansade jag benen av mig till Scotts i kimito, firade Mathilda med en lite chillkväll, såg på nattfotisen, besökte Helsingfors flera gånger, och var som besatt av filmer!
Jag och Hanna på Mathildas chillkväll

April:
I april blev det varmt och fint ute, så solade bort hela påsklovet.
Firade också syster och var rejält skoltrött.
I slutet av april hoppade jag och en hel hög andra elever från gymnasiet på planet till Berlin. Vi besökte koncentrationsläger, arbetsläger och så festade vi en hel del. 

Auschwitz 2
Berlin(bild från google)

Ellinore och Jenny i Tyskland.
Maj:
I maj var jag  i polen och tyskland, festade hos Märta och hos Ika, var till Helsingfors och firade VM guldet, var hjälpledare på ett barnläget, solade och njöt av ett somrigt väder, pinade mig i skolan de sista veckorna, hängde med superfiina vänner, förfestade lite i mitt!


Juni:
I juni var det den efterlängtade avslutningen, var på popkalaset, var barnvakt, hade besök från sverige, besökte Åbo, grillade hos Lina, solade massor, firade midsommar i kimito så där spontant hemresan blev dock längre än planerat, började jobba, åt massor av grillmat och nypotatis, spelade volley med härliga vänner.
Juli:
I juli hade vi grillkväll i mitt med tjejerna, besökte torparrian, var på bromarfnatten, var också på spontan tripp till Baltic Jazz med Jessi och Miri, firade fiiinaste Amy som fyllde, försökte klättra in genom fönster, tog nattdopp, skvallrade en massa med mina jobbpolare !


Augusti:
I augusti firade jag Nilla som blev 18 år, var på vinkväll och sedan på en annorlunda fest, besökte ramsdal, såg på syster som konfimerades, skolan började,  var till högsand, började träna ordentligt, firade forneldarna, och jobbade.





September:
I september var jag på min kusins bröllop, till vårdkasen på lite party, var i stugan med syster, Johanna och Nilla, var på fest till Spettes, började träffa A, hade konvent för nybörjarna.





Oktober:
I oktober tog jag de lugnt och hängde med vänner och A. Var ganska mycket i bromarf på helgarna eftersom jag jobbade, firade Vanessa med 3 rätters middag, var till Salo många gånger, hängde mycket med Nilla var på många spontana cruis bl.a. till Alaska!


November:
I november blev jag lite äldre och hade kusinkalas,var på välgörenhets konsert, träffade A:s familj och släkt, var på tackfest till trollshovda, spenderade mycket tid med kusinvitamin Cessi, firade Miri som blev 18 år, shoppade en heldel.

Cessi och Laura!
December:
I december var det julklappar,julfest julmarknad som gällde, firade jul hemma, julmiddag hos fammo, besökte Pargas, fixade mat med Miri, och drömde om en snörik jul....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar