måndag 8 augusti 2011

Självförtroende!

I går när jag och Hanna satt och pratade kom vi in på Självförtroende. Jag har länge tyckt att allt flera lider av dåligt självförtroende,( inte för att jag nu menar att mitt självförtroende är på topp 24/7 heller, men anser ändå att mitt är helt bra.) . Visst det är okej att ha "sämre dagar" nångång också, men inte att man jämnt går och tycker att man inte är värd nån, man e ful, man klarar inte de och att man inte kan något osv... Är det så man går och känner och tänker jämnt är de defenitivt fel på någonting.


De flesta jag har prata med så är det alltid någon som orsakat dessa tankar, en vän, en partner, en familjmedlem eller en bitch. Är det din vän som får dig att känna dig dålig och alltid påpekar dina dåliga sidor och aldrig låter dig skina, så är den personen inte din vän!!

En partner kan omedvetet skada dig och speciellt om ett förhållande tar slut lägger många skulden på sig själv. Visst de är tungt när någon som funnits där försvinner, ´men du kan vara värd nån som är tusen gånger bättre och som älskar dig över allt annat och alltid finns där för dig.

En familjmedlem kan i ilska,sorg slänga ut vilken anklagelse som helst, men innerst inne så älskar han/hon dig ändå.
Sist men inte minst en bitch, hon som alltid ser ner på andra sprider rykten osv, då är det bara att inse hon har  dåligt självförtroende och måst hacka ner på någon annan, eller så är hon bara avundsjuk på dig.
Så gå med näsan i vädret och rak i ryggen och ta ingen skit från henne.

Sist men inte minst TRO PÅ DIG SJÄLV! Du kan om du vill så enkelt är det, och tror inte du på dig själv vem skulle då tro på dig?

Några enkla tips för dig med dåligt självförtronde,
-umgås med vänner som får dig att le, skratta och skina.
-Skäm bort dig själv för du är absolut värd det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar